Program de vizitare:
Muzeul Național de Artă al României, Muzeul Zambaccian și Muzeul Theodor Pallady, miercuri-vineri, orele 10-18, sâmbătă-duminică 11-19, luni și marți închis. Prima miercuri din lună intrarea gratuită.
Muzeul Colecțiilor de Artă: luni, marți, vineri, orele 10-18, sâmbătă-duminică 11-19, miercuri și joi închis. Prima vineri din lună intrarea gratuită.

În ziua de miercuri,17 aprilie 2024 Sala Tronului, Sufrageria Regală și Scara Voievozilor vor fi închise publicului. Vă mulțumim pentru înțelegere.

 
 
 
 
 
 
Muzeul Național de Artă al României
Vizită ghidată în expoziția de artă fotografică „Korniss Péter: Memorie continuă”

Vizită ghidată în expoziția de artă fotografică „Korniss Péter: Memorie continuă”

De la 11 Aprilie 2018 10:57 până la 14 Aprilie 2018 16:00
Categorii: Evenimente
Vizualizări: 1672

Muzeul Național de Artă al României și Institutul Maghiar Balassi din Bucureşti au plăcerea să vă invite sâmbătă, 14 aprilie, ora 12.00, la o vizită ghidată susținută de Radu Igazsag – regizor și fotograf, în expoziția Korniss Péter: Memorie continuă. Vizita își propune să introducă publicul în atmosfera fotografiei lui Korniss Péter prin obiectivul unui aparat vechi de peste 100 de ani. Vizitatorii vor descoperi astfel pașii ce stau la baza realizării unei fotografii reușite, cu ajutorul luminii, distanței și a motivului în sine, toate acestea utilizând un aparat vechi de mai bine de 100 de ani, „o camera portabilă, cu burduf, modernă acum un secol”, după cum ne mărturisește chiar fotograful.
„Sunt 10 ani de când încerc să retrăiesc experiența fotografierii de acum un veac. O cameră atent așezată în fața unui subiect ales. O imagine de multe ori regizată, de exemplu în cazul fotografiilor de grup. Fotograful știe ce și de ce fotografiază. Modele știu și ele și ne privesc, din fotografii, cu speranța “nemuriri” dobândite prin aceste imagini. O experiență retrăită cu ajutorul unei camere Kodak, model 1914, care funcționează ireproșabil. Vede totul, fără milă. O cameră călătoare prin “Secolul Kodak” – Radu Igazsag.
Absolvent al Facultăţii de Arte Plastice din Cluj, Radu Igazsag a devenit o figură proeminentă a „generaţiei '80", diversificând spectaculos temele şi tehnicile filmului de animaţie din România. A debutat alături de colegii săi de generaţie Zeno Bogdănescu şi Olimpiu Bandalac cu filmul Caligrafie (1982) şi a cucerit recunoaşterea internaţională graţie premiului obţinut în 1985 la prestigiosul festival de la Hiroshima, pentru Fotografii de familie (1983). Următorul său film, Tocirea (1985), traducere în imagini a poemului omonim de Nichita Stănescu, a fost interzis, fiind prezentat publicului abia în 1990. A mai regizat Nuca şi zidul, La o barieră şi Boborul (2004), originală adaptare a schiţei lui I. L. Caragiale.

Vizita ghidată durează aproximativ o oră, iar accesul se face pe baza biletului de intrare.

***

Expoziţia Korniss Péter: Memorie continuă, deschisă în perioada 22 martie – 7 mai 2018, prezintă o selecție de treizeci și șapte de fotografii realizate începând din anii 1960 - 1970 în satele româneşti, slovace şi maghiare, până la cea mai recentă serie reprezentând femeile din Sic (jud. Cluj).
Personalitate marcantă a artei fotografice maghiare, Korniss Péter (n. Cluj, 1937) a creat una dintre cele mai bogate opere fotografice din Ungaria. A dobândit recunoaştere internațională ca artist fotograf documentarist, imortalizând cu precădere viaţa şi cultura ţărănească din Europa de Est, tema predilectă a întregii sale opere. Artistul este de altfel primul fotograf maghiar în viaţă căruia Galeria Națională Ungară i-a consacrat în 2017 o expoziţie aniversară de anvergură, semn al recunoașterii unei opere deosebit de valoroase.

 

Muzeul Naţional de Artă al României,
Sălile Kretzulescu (acces vizavi de Biserica Kretzulescu)
Durata: 22 martie – 7 mai 2018
Prețul biletului de acces: 4 lei

Facebook Page

Acest site folosește cookies

Folosim module cookie pentru a vă pune la dispoziție caracteristici de social media și pentru a analiza traficul. Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosirii acestora.